Вирішення завдань виховної роботи з учнями 3 класу на протязі року здійснювалося за основними виховними принципами і напрямками сучасної школи. Зверталася увага, перш за все, на формування в учнів громадянської свідомості, людини з притаманними їй особистісними якостями і рисами характеру. З цією метою проводилися години спілкування, бесіди на теми: «Ти – громадянин України», «Що необхідно знати про українську символіку», віськово патріотичний турнір до Дня Збройних Сил України «Лицарі, вперед!», «Рідну мову плекаймо». А такими виховними годинами, як «Я - щаслива дитина, бо в мене є родина» та конкурсно – розважальними програмами «Нумо, дівчатка!!!», «Що подарувати для тата?» у дітей формуються гуманні взаємини між членами сім’ї, моральні родинні цінності.
Дізналися більше учні про такі свята, звичаї, обряди українського народу , як «Свято Покрови», «Водохреща », «Свято зустрічі птахів». Учні 3 класу брали участь у загально шкільній лінійці «Всі чекають Миколая.»
Велика увага також приділялася: правовому вихованню (раз
на місяць проводився правовий лекторій) «Що таке ООН. Маніфест 2000 року», «Наша держава, наші права»і т.д.;екологічному вихованню: «Зелена аптека», акція «Збережи красу природи», «Чорнобильський літопис»; превентивному вихованню та формуванню здорового способу життя: з курсу «Корисні звички» (Піклуємося про своє здоров’я ), «Гігієна тіла та одягу».
На протязі навчального року велася активна виховна робота з учнем «Групи ризику» Підгорнюком Максимом. В вересні було проведено обстеження матеріально побутових умов сім’ї учня. З мамою Тетяною Миколаївною неодноразово проводилися бесіди, щодо її відповідальності за відвідування сином школи. З Максимом обговорювалися питання особистої гігієни, вживання ненормативної лексики в спілкуванні з однокласниками, правильного ведення зошитів, збереження підручників. На жаль, проведена робота з Підгорнюком Максимом виявилася малоефективною. І одним із основних завдань на наступний рік є урізноманітнення методів та прийомів у виховній роботі з такими учнями та покращення їх результатів.
Саме в цьому році значну роль у становленні класного колективу відіграли органи учнівського самоуправління, що полегшило та поліпшило роботу класовода з учнями класу. Більшість учнів, які входять до центру «Чистоти та порядку» добросовісно відносилися до своїх обов’язків. Так член центру «Книголюб» Шелдишева Дарина була найактивнішою, постійно знайомила учнів класу з новинками, цікавинками з журналів та книжок, розважала учнів на перерві дотепними дитячими усмішками та загадками. Член центру «Правознавець» Літвіненко Надія готувала змістовні повідомлення на години інформування. Добросовісно відносилися до своїх обов’язків дівчатка з центру «Навчання» Пісковець Ганна, Костенко Катерина та Василевська Аделіна надавали посильну допомогу в навчанні слабшим учням. І весь цей злагоджений механізм підтримував та «лагодив» командир, лідер класу Коршунов Іван. Але були й такі учні які ігнорували та не виконували класні доручення. Це такі учні як Мелейчук Валерій, Ольнов Андрій, Підгорнюк Максим.
З усіх раніше зазначених аспектів виховної роботи з учнями, найголовнішим в сучасній школі залишається робота з батьками, об’єднання їх у згуртований колектив. Провідною формою роботи з батьками у цьому напрямку, яка характеризується значною педагогічною доцільністю, є батьківські збори. На батьківських зборах згуртовується колектив батьків, формується загальна думка щодо актуальних проблем життєдіяльності класу. Класні батьківські збори виявляють думки і точки зору як батьків, так і вчителя. Ефективність класних батьківських зборів значною мірою залежить від вибору вчителем актуальних проблем для батьків і подальшого обговорення їх з ними. З батьками учнів 3 класу на протязі 2009 – 2010 н.р. було організовано і проведено класні батьківські збори , як круглий стіл «Сімейні традиції », педагогічні читання «Як сформувати у дітей навички ненасильницького спілкування»,анкетування «Виконуємо д.з.» а також інші бесіди – диспути, лекції, дискусії.
Співпрацюючи з батьками своїх вихованців, виявилося, що батьки Підгорнюка Максима, Мелейчука Валерія та Ольнова Андрія зовсім не цікавляться навчанням та вихованням своїх синів. Але все таки більшість батьків у класі піклуються про своїх дітей, створюють всі можливі умови для повноцінного фізичного та психологічного розвитку дитини вдома та школі, беруть активну участь в навчально – виховному процесі.
На наступний рік у виховній роботі бажано звернути більшу увагу на формування навичок здорового способу життя учнів; інтелектуальний, емоційний та естетичний розвиток дитини. Старатися зробити учнівський колектив більш дружнім та згуртованим.