Матриця уроку за допомогою запитань
(за системою критичного мислення)
Готуючись до уроку…
Мотивація
Чому цей урок є важливим?
Як він пов'язаний з тим, чого я вже навчала, і з тим,
чого буду навчати?
Як тема уроку може бути пов’язана з особистим досвідом
учнів та їх інтересами?
Що учні можуть зрозуміти, чого навчитися робити у
майбутньому завдяки цьому уроку?
Яку цінність має урок для учня і для учителя?
Завдання уроку
Які конкретні знання, розуміння яких проблем будуть
досягнуті учнями?
Які дії учнів передбачено з набутими знаннями чи новим
розуміння проблеми?
Передумови
Що
учень має вже знати, що вміти для того, щоб успішно засвоювати урок?
Чи здатен він використати ці процеси мислення і навчання,
що включені в цей урок?
Оцінювання
Яку методику оцінювання я буду використовувати?
Яких доказів того. що учні дійсно навчилися тому, що я запланувала
буде знайдено?
Ресурси та використання часу
Яким чином розподіляються ресурси та час, необхідні для
процесу навчання?
Чи потрібні спеціальні тести?
Скільки часу потребує кожна стратегія, що буде використовуватися?
Групування
Як повинні бути згруповані учні для навчального процесу?
Під час уроку…
Актуалізація
Як сформувати думку учнів на темі уроку?
Як здобути зацікавленість учнів?
Як відновити в пам’яті попередні знання?
Яким чином можна підвести учнів до формулювання запитань
та цілей навчання, а також до оцінки власних попередніх знань
Усвідомлення
змісту
Яким чином учні досліджують зміст теми уроку?
Як вони будуть відслідковувати усвідомлення змісту?
Який матеріал слід їм надати?
Як їх залучити до активного навчання?
Рефлексія
Яким чином буду спрямовувати учнів на обміркування нових
знань, на пошук відповідей на запитання, що залишились?
Як учні можуть застосовувати вивчене на уроці?
Підсумок
Яких результатів треба досягти на уроці?
Наскільки розв’язання проблеми є бажаним?
Чи є такі проблеми, які можуть залишитися невирішеними,
принаймні зараз?
Після уроку…
Яка діяльність учнів з теми може бути запланована на
позаурочний час?
До якого подальшого навчання може вести цей урок?
Що повинні робити учні після закінчення уроку?
Які питання очікують нашого дослідження?
|