Давайте з’ясуємо,
що ж це за педагогічна форма навчання майстер – клас…
Це особлива форма
ознайомлення з педагогічним досвідом, заснована на практичних діях показу,
демонстрації творчого вирішення певної педагогічної, психологічної, методичної
задачі, обмін досвідом навчання учнів. Я прагну не просто передати вам
інформацію про досвід, а намагатимуся задіяти усіх учасників, тобто вас у
процес. Адже як кажуть краще один раз побачити зробити спробувати ніж сто разів
почути.
Я надала вам інформацію, а ви аналізувавши її
внесли совї корективи, дійшли до спільної думки, висновку, що саме цей вже
новий змінений план є на ващу думку правильним.
Яку стратегію я
використала, коли ми з вами встановлювали послідовність плану (порушена послідовність)
Саме ця стратегія і багато інших з якими
ми сьогодні попрацюємо і є складовою
частиною, засобом втілення на уроках методики критичного мислення
В умовах національного відродження України і створення
національної демократичної держави важливе значення має виховання людей, які
мислять самостійно і творчо. Людей, які б мали можливість критично осмислювати
факти і події навколишньої дійсності, які б вносили нові ідеї в усі сфери життя
суспільства. Від
наявності чи відсутності вищезгаданих рис залежить певною мірою доля
суспільства. Критичне мислення, в цьому плані, є не тільки наслідком
демократичного способу життя, але і чинником його формування. Під критичним мисленням слід розуміти процес розгляду ідей з багатьох
точок зору, відповідно до їх змістових зв’язків, порівняння їх з іншими ідеями.
Воно
піднімає людину до рівня Людини, якою не можна маніпулювати, яка не боїться
мислити, оцінювати, порівнювати. Тому розвиток критичного мислення потрібен не
тільки самій людині, а є незаперечною умовою суспільного прогресу.
Актуальність проблеми бачу у
тому, що перед сучасною школою постає завдання виховати людину незалежну,
вільну, здатну самостійно осмислювати явища навколишньої дійсності, відстоювати
свою власну думку перед будь-ким і будь-де.
Підвалини
цих якостей повинні закладатися в школі з перших років навчання дітей, а потім
продовжувати розвиватися у старший школі. Сучасна школа покликана
виробити в кожного учня звичку активно брати участь у вирішенні важливих питань
життя колективу, вміння формувати, висловлювати і відстоювати свою думку,
поважати думку інших людей. Мене
хвилює проблема "мовчання школярів”, їх байдужість чи невміння інколи
висловитись з приводу висвітлення власних суджень, визначення власного
ставлення до них. Одним з варіантів вирішення даної проблеми є наявність у
школярів критичного мислення.
Що нази
вається
критичним мисленням ? Автори
методичної системи «Читання та письмо для розвитку критичного
мислення» Дж. Стіл, Ч. Темпла, К.
Мередіта дають таке визначення: «критичне мислення»
- це складний ментальний
процес, що починається зі сприйняття інформації
та закінчується прийняттям рішення».
Моя навчально - виховна діяльність полягає в тому, щоб учні
на уроках і в позаурочній роботі спілкувалися, думали, творили,щоб перебування
в щколі було радісним процесом самопізнання і саморозвитку.
РОЗМИНКА Для
стоврення сприятливого психологічного клімату на уроці ви можк використати
такий метод як «Збери слово»
Ось наприклад я
пропоную вам дати відповідь на питання:
Якими ви хочете бачити себе на майстер –
класі? Одним словом яке б починалося на запропоновані літери
(приємними,
уважними, хорошими, старанними) Тепер з цих літер складіть слово. Отже, я вам
сьогодні на майстер – класі бажаю успіху, а ви мені побажайте. Так само вчитель і учні на уроці бажають один
одному успіху.
ГРА В АСОЦІАЦІЮ
Однією з стратегій
критичного мислення, яку я використовую дуже часто на своїх уроках є складання асоціативного куща. Я пропоную
вам висловити свої асоціа ції з приводу
такого поняття як критичне мислення. З
свого власного досвіду з почутого сьогодні
Хвилинка
відпочинку. Розминка " Перекус "
Візьміть, будь ласка, з тарілки
печиво
та цукерку. Вивчіть їхню фактуру,
форму, смак. Складіть список з
8-10
прикметників, які описують
запропонований перекус.
Виберіть зі списку слово, як
найбільше описує вас самих
Притча «В
крамниці у Бога»
Одного разу
жінці приснився сон, що за прилавком магазину стояв Господь
Бог.
- Господи! Це
Ти? - вигукнула вона з радістю.
- Так, це Я, -
відповів Бог.
- А що у Тебе
можна купити? - запитала жінка.
- У мене можна
купити все, - прозвучала відповідь.
- У такому разі
дай мені, будь ласка, здоров'я, щастя, любові, успіху і
багато грошей.
Бог доброзичливо
посміхнувся і пішов в підсобне приміщення за замовленим
товаром. Через
деякий час він повернувся з маленькою паперовою коробочкою.
- І це усе?! -
вигукнула здивована і розчарована жінка.
- Так, це усе, -
відповів Бог. - Хіба ти не знала, що в моєму магазині
продається тільки насіння?
-
-
Який метод я використала при читання твору?
(передбачення)
Робота в
парах (конверти з
питаннями) поставте один одному питання
за прослуханою притчою. Якщо відповідь
вашого напарника правильна потисніть йому руку, якщо ні – то просто
розведіть руками.
Як ви думаєте
а для чого вчителю потрібно щоб учні тиснули та розводили руки ?
Результати
Підсумовуючи
результати побаченого, вчителі дійшли висновку, що які б
інноваційні
технології вони не впроваджували в практику, досягти успіху можна лише
зацікавивши учня на уроці, коли розвиваючи свої здібності він задовольняє пізнавальні
потреби. І тут стануть у пригоді стратегії технології розвитку критичного
мислення, оскільки молодші школярі постійно відчувають потребу в ігровому
спілкуванні. А групова робота для них — це перша можливість виявити себе
як особистість, самовиразитись і самоствердитись.
Контрольно-рефлексивний
етап
Я пропоную письмово
закінчити речення запропоновані на листках. Виберіть одне і киньте в нашу
скриньку успіху
Зачитати відповіді
і відкрити останній слайд.
|